نظارت بیشتر بر فاین تک در چین

وزیر سابق چین شاهد محدود کردن فاین تک با محدود کردن کاربران بانکی است.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، به گفته وزیر دارایی پیشین چین، چین باید کنترل بیشتر غول های فاین تک را با محدود کردن تعداد بانک هایی که می توانند با آنها شریک شوند، در نظربگیرد.

این گزارش به نقل از لو جیوی وزیر دارایی سابق در روز یکشنبه در سخنرانی در مجمع ۵۰ مدیریت ثروت چین می گوید: وام های بد ممکن است افزایش یابند اگر هر سیستم عامل بیش از حد بازار را کنترل کند، تریلیون ها یوان وام توسط سیستم عاملی ایجاد می شود که وی مثالی از آن ذکر نکرد.

سایر شرکت ها نیز می توانند تحت همین شرایط خدمات مشابهی را ارائه دهند. بر اساس این گزارش، لو گفت چین باید از وضعیت فعلی در فاین تک جلوگیری کند. وی به تنظیم کننده های مالی ارشد کشور متعهد شد که نظارت خود را بر غول های این صنعت افزایش دهد. ماه گذشته مقامات، پیش نویس قوانین مربوط به تغییر وام های خرد کشور را منتشر کردند که منجر به توقف ناگهانی پیشنهاد اولیه ۳۵ میلیارد دلاری شرکت Ant Group در هنگ کنگ و شانگهای شد.

بر اساس این گزارش، چین به تنظیم بخش مالی خود ادامه می دهد و می گوید که بی نظمی، آسیب بزرگی به مدل رشد گردش داخلی کشور وارد می کند. کشور باید به حل نابسامانی های مالی از طریق سوددهی پایبند باشد. در گزارش جداگانه ای آمده که لو پیشنهاد داد که دیگر اوراق قرضه اعتباری نباید در بازار بین بانکی معامله شوند، و باید به عملکرد خود در ارائه وام بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *