معرفی مرکز توسعه فناوری های مالی بانک انصار

مرکز توسعه فناوری های مالی بانک انصار با توجه به نیاز های روز افزون مشتریان برای دریافت خدمات بروز در حوزه سرویس های مالی شکل گرفته است و هدف آن ایجاد تجربه جدیدی از سرویس های بانکی برای مشتریان با همکاری فین تک ها میباشد . در این مرکز تلاش میکنیم ضمن برقراری ارتباط با بازیگران اکوسیستم نوآوری در حوزه مالی شرایط را برای رشد ایده ها و تبدیل آنها به کسب و کارهای موفق فراهم کنیم . طی سال های اخیر فعالیت هایی در این حوزه صورت گرفته اما همچنان بخش هایی از بازار سرویس های مالی نادیده گرفته شده که میتوان با فعالیت در این حوزه ها سرویس ها و محصولات مناسبی را توسعه داد.
سرویس ها و خدمات مرکز توسعه فناوری های مالی بانک
تامین مالی و سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های حوزه فین تک : با توجه به سیاست های بانک در خصوص بهبود فضای کسب و کار و پاسخگویی به نیاز های مشتریان ، پیشنهاد های ارائه شده در خصوص سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های فن تک توسط مرکز فین تک بررسی شده و در صورت تائید سرمایه گذاری بر رروی آنها انجام میشود . بخشی از این سرمایه گذاری به صورت نقدی و برخی نیز به صورت غیر نقدی به تیم ها ارائه میشود . تیم ها میتوانند درخواست خود را برای مرکز ارسال نمایند و پس از بررسی و پیش غربالگری اولیه در حضور کارشناسان مرکز کسب و کار خود را ارائه مینمایند. در صورت پذیرش در این مرحله فرآیند ریزکاوی (Due Diligence) برای طرح ارائه شده طی میشود. در این مرحله ، کسب و کار ارائه شده ارزشگذاری شده و ریسک های آن مشخص میشود و با در نظر گرفتن این موارد ، با کارآفرینان مذاکره میشود. در صورت توافق نهایی ، سرمایه گذاری بر روی تیم و ایده انجام میشود. سرمایه گذاری نقدی تنها در مرحله بذر مایه (Seed) و بعد از آن انجام میپذیرد و تیم ها باید دارای کمینه محصول پذیرفتنی یا MVP بوده و همچنین فعالیت هایی در راستای جذب مشتری انجام داده باشد و دارای مشتری و فروش در کسب و کار خود باشد. برای تیم های که هنوز به این مرحله نرسیده باشند ، در صورت دارا بودن ایده و تیم خوب سرمایه گذاری غیر نقدی صورت خواهد گرفت.

فضای کار اشتراکی : فضای کار اشتراکی به صورت رایگان در اختیار تیم های پذیرفته شده در مرکز فین تک قرار میگیرد ، پذیرش این تیم ها بر مبنای کیفیت ایده ، تامین نیازمندی های بانک ، تیم قوی و سایر فاکتور های مورد نظر میباشد . هرچند استفاده از فضای کار اشتراکی رایگان میباشد ، اما مدت زمان آن محدود بوده و فعالیت ها و پیشرفت های تیم ها رصد میشود و در صورت مثبت بودن عملکرد حضور تیم ها در فضای کار تمدید میشود.

مشاوره و منتورینگ : تمامی تیم های فین تکی میتوانند از خدمات مشاوره و منتورینگ مرکز فین تک بانک انصار استفاده کنند ، تیم های پذیرفته شده در فضای کار اشتراکی و یا تیم هایی که سرمایه گذاری بر روی آنها صورت گرفته به صورت منظم و برنامه ریزی شده از خدمات منتورینگ در حوزه های مختلف مرتبط با کسب و کار بهره مند میشوند و سایر تیم ها هم بنا بر نیاز و مطابق اعلام میتوانند به صورت موردی از خدمات مشاوره در حوزه سرویس های بانکی و مالی استفاده نمایند.
برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی : مرکز فین تک بانک انصار با هدف توسعه و توانمند سازی اکوسیستم و افزایش دانش مالی فعالان و علاقمندان این حوزه اقدام به برگزاری دوره های تخصصی در زمینه مالی و بانکی با همکاری مراکز فعال در این حوزه مینماید . این دوره ها شامل علوم بانکی ‌ – بازار سرمایه – فناوری های مرتبط – مسایل حقوقی – مارکتینگ – توسعه کسب و کار و … خواهد بود.

همکاری در پروژه های علمی و تحقیقاتی : تحقیق و پژوهش حوزه فناوری های مالی برای پیشبرد اهداف مرکز اجتناب ناپذیر است و از همین رو ، مرکز فین تک بانک از اهداف و برنامه های این مرکز است و در پروژه های علمی و تحقیقاتی همکاری میکند.

مشارکت و همکاری های غیر نقدی : استارتاپ های حوزه فین تک علاوه بر تامین مالی نیازمندی های دیگری نظیر دسترسی به بازار – ارتباط با اکو سیستم – تسهیل رگولاتوری و …. نیز دارند که این مرکز نسبت به تامین این نیاز ها اقدام مینماید.

روش های همکاری و مشارکت
مرکز توسعه فناوری های مالی بانک انصار آمادگی دارد در تمامی زمینه های مرتبط با فین تک ها با تمامی اعضای اکوسیستم همکاری نماید .بررسی ایده ها و کمک به اجرایی کردن آنها , سرمایه گذاری بر روی فین تک های فعال که برای توسعه کسب و کار خود نیازمند سرمایه گذاری و یا حمایت بانک هستند , همکاری با شتاب دهنده ها برای توسعه استارتاپ های فین تک , سرمایه گذاری مشترک بر روی فین تک ها با همکاری صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و سرمایه گذاران نیک اندیش , برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی و هر فعالیتی که موجب رشد اکوسیستم فین تک میگردد در لیست فعالیت های مرکز توسعه فین تک بانک انصار قرار میگیرد . برای همکاری در هر کدام از موضوعات مرتبط با فین تک ها میتوانید از طریق کانال های ارتباطی مرکز با ما در تماس باشید .
خیابان پاسداران شمالی – پایینتر از سه راه اقدسیه- نبش خیابان شهید رضایی ساختمان مرکزی بانک انصار – طبقه دوم ، شماره تماس ۲۶۱۲۴۰۹۹-۰۲۱

Email : Fintech@ansarbank.com
Website: https://fintech.ansarbank.com/
Instagram: https://www.instagram.com/fintechcenter/
Telegram: https://t.me/fintechcenter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *