رویداد هفتگی شنبه‌های استارتاپی

دعوت ثروت ستارگان از استارتاپ‌های فین‌تکی به حضور در رویداد هفتگی شنبه‌های استارتاپی 

ثروت ستارگان سرمایه‌گذار خطرپذیر حوزه فین‌تک است که در حال حاضر ۱۵ استارتاپ فین‌تک در پورتفوی تحت مدیریت خود دارد و به‌منظور ارتباط مستمر با اکوسیستم استارتاپی، رویداد «شنبه‌های استارتاپی» را از اواسط شهریورماه سال جاری راه‌اندازی کرده است.

در این رویداد استارتاپ‌های فین‌تک متقاضی جذب سرمایه، پس از بارگذاری درخواست خود در سامانه «ستاره‌شو» (از طریق وب‌سایت شرکت ثروت ستارگان) و غربال اولیه توسط کارشناسان به جلسه «پیچدک» دعوت می‌شوند.

سامانه ستاره‌شو پورتالی است که به‌منظور تسهیل ارتباط با استارتاپ‌های متقاضی سرمایه در سایت ثروت ستارگان راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت ثروت ستارگان، دعوت از استارتاپ‌ها برای ارائه کوتاه یا همان Pitch deck در رویداد هفتگی شنبه‌های استارتاپی، مختص روزهای شنبه نبوده؛ اما دلیل انتخاب این نام، اختصاص‌داشتن تمام شنبه‌های هفته به دعوت از استارتاپ‌هاست.

فائزه سجادیان، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ثروت ستارگان در این باره اظهار داشت: «در جلسه‌ شنبه‌های استارتاپی، همزمان با جلسه پیچدک، خدماتی چون مشاوره‌های فنی و تخصصی، مشاوره کسب‌وکار و توسعه ارتباطات در صورت درخواست تیم‌ها و معرفی به سایر سرمایه‌گذاران مرتبط به آنها ارائه می‌شود.»

او درباره میزان مراجعه به سامانه ستاره‌شو نیز گفت: «مراجعه به این سامانه با استقبال خوبی مواجه شده؛ به‌طوری که در شش هفته گذشته حدود ۳۰ طرح در سامانه ستاره‌شو بارگذاری شده که می‌توان گفت به طور متوسط پنج درخواست به‌صورت هفتگی داشته‌ایم.»

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ثروت ستارگان درباره فرآیند بررسی درخواست در ستاره‌شو هم بیان کرد: «روند بررسی‌های اولیه طرح و غربال درخواست‌های سامانه ستاره‌شو به این صورت است که تیم‌های استارتاپی متقاضی سرمایه‌گذاری، از طریق این سامانه در سایت ثروت ستارگان ثبت‌نام کرده و درخواست خود را در قالب pitch deck بارگذاری می‌کنند.

پس از بررسی شاخص‌هایی نظیر حوزه فعالیت استارتاپ (که عموماً اولویت با استارتاپ‌های فین‌تک است)، مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز و صحت‌سنجی اولیه طرح‌ کسب‌وکار به جلسه Pitch deck دعوت خواهند شد و در صورت تأیید کمیته Pitch deck وارد مرحله ارزیابی موشکافانه شده و بعد از این مرحله و انجام ارزش‌گذاری و تأیید کمیته سرمایه‌گذاری، استارتاپ‌ها وارد پورتفوی ثروت ستارگان شده و مراحل تزریق سرمایه و نظارت بر KPI انجام خواهد شد.

شایان ذکر است شرکت ثروت ستارگان اولویت سرمایه‌گذاری خود را در استارتاپ‌های حوزه فین‌تک که در مراحل early-state و Mid-state هستند قرار داده؛ بنابراین در فرآیند بررسی، طرح‌هایی اولویت‌ دارند که ویژگی‌های ذکرشده را دارا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *