شرکت پرداخت اسکوئر مجوز افتتاح بانک دریافت کرد

شرکت پرداخت دیجیتال اسکوئر توانست مجوز افتتاح بانک در یوتا را از رگولاتورهای فدرال و دولتی ایالات متحده دریافت کند.

به گفته اسکوئر، صندوق بیمه سپرده‌گذاری فدرال به تایید مشروط درخواست این شرکت رای داد و به این ترتیب اسکوئر توانست از دپارتمان موسسات مالی یوتا امتیاز فعالیت در حوزه بانکی را دریافت کند.

ژاکلین رس رئیس بخش اسکوئر کپیتال می‌گوید: «ما از رویکرد اندیشمندانه صندوق بیمه سپرده‌گذاری فدرال نسبت به درخواست ما و شناختی که نسبت به اسکوئر کپیتال به عنوان ارتباط‌دهنده میان سیستم‌های مالی و افراد محروم از این سرویس‌ها پیدا کردند، قدردانیم.

ما اکنون تمرکزمان را روی برنامه‌های آتی خود قرار می‌دهیم تا بتوانیم بانک خود با عنوان «سرویس‌های مالی اسکوئر» را در خدمت مشتریان کسب‌وکارهای کوچک قرار دهیم.»

هدف اصلی این بانک ارائه وام و سپرده‌گذاری برای کسب‌وکارهای کوچک است. البته اسکوئر قرار است که همچنان به فروش وام به سرمایه‌گذاران واسطه ادامه دهد و انتظار نمی‌رود که این بانک امسال تاثیر مهمی در ترازنامه‌اش داشته باشد.

اسکوئر جزو آن دسته از فین‌تک‌هایی است که همیشه به دنبال ورود به حوزه بانکداری بوده و با متنوع‌سازی جریان در‌آمدی‌اش و همچنین ارائه سرویس‌های جدید به مشتریانش، این هدف را دنبال کرده است.

از آنجایی که بانک‌های سنتی توجه چندانی به کسب‌وکارهای کوچک نداشتند، به همین خاطر فین‌تک‌هایی چون اسکوئر درست روی همین کسب‌وکارها دست گذاشته‌اند.

اسکوئر دومین فین‌تکی است که توانست از سوی دولت فدرال امتیاز فعالیت در بخش بانکی را دریافت کند. پیش از آن «وارو مانی» هم از سوی صندوق بیمه سپرده‌گذاری فدرال مورد تایید قرار گرفته بود.

چند وقت پیش لندینگ کلاب، که جزو پیشروهای حوزه وام‌دهی آنلاین محسوب می‌شود، با اکتساب رادیوس بانک، توانست امتیاز اولین تصاحب اینچنینی توسط کسب‌وکارهای فین‌تکی را از آن خود کند.

به این ترتیب لندینگ کلاب امکان دسترسی به رادیوس بانک را دارد که معروف‌ترین بانک دیجیتال در آمریکا به حساب می‌آید و دارایی‌اش حدود ۱/۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

لندینگ کلاب با این کسب مالکیت دیگر نیازی به ارائه درخواست دریافت امتیاز فعالیت بانکی هم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *