مرکز توسعه تجارت الکترونیک یا پست؟

کمافی السابق تنها مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به استناد بند 1-ح ماده 3 اساسنامه خود، مصوب. 88/6/4 وظیفه ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشور را به عهده دارد. علاوه بر این طبق مصوبه شورای امنیت کشور در تاریخ 91/4/12 مسئولیت اعطای نماد اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تفویض شده است. از آن تاریخ تاکنون تنها مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده است. همچنین در راستای اجرای ماده 57 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و طبق مصوبه جلسه هشتم هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان تنها مجوز مورد نیاز برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شده است.
این مرکز از سال 1389 تاکنون به بیش از بیست هزار کسب و کار اینترنتی فعال در حوزه‌های مختلف نماد اعتماد اعطا کرده است.
درخصوص خبر منتشره مبنی بر صدور نماد اعتماد الکترونیکی از سوی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به اطلاع همگان می رساند، تنها موضوع مرتبط در اساسنامه جدید شرکت ملی پست ایران مصوب 95/3/3، به کسب و کارهای اینترنتی، بند 11 ماده 5 از فصل دوم با موضوع وظایف و اختیارات شرکت در این اساسنامه است، که در آن:
«نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع مرسولات خرید و فروش اینترنتی و همچنین مدیریت وجوه حاصله در سطح داخلی و بین المللی به منظور تحقق شاخصهای سرعت، دقت و امنیت مطابق با استانداردهای تعیین شده»
به عهده این شرکت گذاشته شده است و کمافی السابق تنها مرجع صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *